Caută
Close this search box.
ADVERTISEMENT

Cinci alimente care slăbesc memoria. Evită pe cât posibil să le consumi

Cinci alimente care slăbesc memoria/ Freepik
Cinci alimente care slăbesc memoria/ Freepik

Ca și orice alimente bogate în nutrienți, vitamine, proteine și multe altele, există și câteva alimente, care nu fac nimic altceva decât foarte mult rău memoriei și a dezvoltării creierului nostru într-un mod normal. Conform unui studiu efectuat de un nutriționist, membru al facultății Harvard Medical School, există un număr de 5 alimente, care ne slăbesc modalitatea de a gândi, de a ne concentra și de a putea memora anumite informații importante.

Zahărul adăugat

O dietă extrem de bogată în zahăr poate crește excesul de glucoză din zona creierului, ceea ce oferă naștere unor tulburări de memorie și o mai slabă plasticitate a hipocampului, partea creierului care se ocupă de controlul memoriei.

Citește și: De ce nu ar trebui să dormi pe spate. Multe probleme de sănătate sunt cauzate de această poziție

În această categorie intră produsele de patiserie, dar și sucurile carbogazoase care sunt, de cele mai multe ori, încărcate cu foarte mult zahăr. Conform Asociației Americane a Inimii, nu se recomandă ca, femeile să consume mai mult de 25 de g de zahăr adăugat pe zi, iar bărbații, în jur de 36 de g, tot adăugat.

Mâncărurile prăjite

Rezultatele unui studiu, care a implicat 18.080 de persoane care au urmat o dietă bogată în prăjeli, a fost concluzionată cu niște scoruri mai reduse în ceea ce privește procesul de învățare și de memorare. Motivul ar fi apariția unor inflamații la nivelul creierului, ce pot deteriora vasele de sânge, cele care alimentează creierul cu sânge.

Alt studiu a implicat 715 persoane, care au fost supuse unui sistem de măsurare a nivelului de depresie și de rezistență mentală. Cei ce au consumat mai multe alimente prăjite, au avut o șansă mai mare de a dezvolta depresia pe parcursul vieții.

Carbohidrații cu încărcătură glicemică ridicată

Pe baza unui studiu efectuat pe 15.546 de indivizi, s-a ajuns la concluzia că, persoanele care au consumat carbohidrați de o calitate mai bună, au avut cu 30% mai puține șanse de a dezvolta depresie față de cei ce au consumat carbohidrați cu un indice glicemic mai ridicat.

Printre carbohidrații cu un indice glicemic mai ridicat se numără cartofii, pâinea albă, dar și orezul alb. Cu un indice mediu glicemic sunt mierea, sucul de portocale și pâinea integrală. Cele cu un indice scăzut cuprind legumele verzi, cele mai multe fructe, morcovii cruzi, fasolea, năutul și lintea.

Alcoolul

În urma unui studiu efectuat pe 9.087 de persoane, cu vârsta peste 23 de ani, cei ce nu consumă de fel alcool, dar și cei care consumă, în jur de 14 pahare de alcool, pe săptămână, prezintă un grad mult mai mare de a dezvolta demență față de cei ce consumă alcool în mod moderat.

Citește și: Când și cum mănânci nu are un impact în pierderea kilogramelor. Ultimele studii au demontat cele mai comune diete

Nitrații

Deși, ajută la conservarea și la îmbunătățirea culorii bucăților de cărnuri curate, a slăninei, salamului, dar și a cârnaților, nitrații sunt asociați cu dezvoltarea depresiei. Un alt studiu, mai de curând realizat, confirmă că, nitrații pot contribui la modificarea bacteriilor intestinale, într-un fel care să balanseze tulburarea bipolară.

Însă, în cazul în care chiar nu puteți rezista fără salam și cârnați, consumați-le pe cele care au în conținut făină de hrișcă, cea care este utilizată pe post de umplutură.

Te-ar putea interesa și

Cele mai citite