Când și cum mănânci nu are un impact în pierderea kilogramelor. Ultimele studii au demontat cele mai comune diete

Când și cum mănânci nu are un impact în pierderea kilogramelor. Ultimele studii au demontat cele mai comune diete / Freepik
Când și cum mănânci nu are un impact în pierderea kilogramelor. Ultimele studii au demontat cele mai comune diete / Freepik

Cercetătorii de la Universitatea Aberdeen au dovedit că în timp ce mănânci nu există nicio schimbare în ceea ce semnifică pierderea kilogramelor, iar metabolismul nostru arde la fel de multe calorii seara ca și pe timpul dimineții.

Când vine vorba de pierderea de kilograme, există o tendință a noastră de a ne informa despre o sumedenie de diete capricioase și de trucuri pentru a arde grăsimile, însă, chiar funcționează acestea?
O altă teorie comună ne spune că, dacă consumăm mâncarea mult mai devreme dimineață, aceasta ne poate ajuta în a pierde din kilograme, dar și să scădem riscul de obezitate. Doar că, un studiu mai recent ne spune cu totul altceva, și anume, această metodă nu te ajută să faci ca blocul de grăsime al corpului tău să dispară.

Citește și: Cum poți slăbi în timpul somnului. Metoda prin care poți pierde din greutate în timp ce dormi

Cercetătorii ne spun că, dacă mâncăm, nu va exista niciun impact în pierderea de kilograme, iar metabolismul nostru va arde la fel de multe calorii seara, cum o face și dimineața. Studiul a scos la lumină următorul beneficiu – cu cât mănânci mai multă mâncare mai devreme, cu atât ești mai puțin predispus în a lua gustări sau în a fi la fel de înfometat.

Dieta a 16 bărbați și a 14 femei a fost controlată, pe parcursul a 4 săptămâni, ca și parte a unui studiu al universității Aberdeen. Cercetătorii au observat că, în tot acest timp, greutatea lor a fost modificată, pe timp de zi, când aceștia consumau cele mai multe calorii. Fiecare participant a avut parte de aceeași dietă sănătoasă, doar că, jumătate a fost supusă consumării celor mai multe calorii pe timpul dimineții, iar restul, pe timp de seară. După 2 săptămâni, tot procesul a fost schimbat, mai exact, cei care mâncau seara caloriile, le consumau acum dimineață și invers. Rezultatul a scos la iveală că în timp ce mănâncă aceste calorii pe timp de zi, nu există niciun impact în a pierde kilograme.

Citește și: Alimentul care îți menține sănătatea pe măsură ce îmbătrânești. Este vedeta toamnei și îl găsește peste tot

Toții participanții au pierdut aceeași greutate, pe timpul acestor 4 săptămâni, ceea ce înseamnă că, au ars aceleași calorii atât seara, cât și dimineața. Profesorul Alexandra Johnstone, autorul principal al studiului, a spus că, participanții s-au simțit foarte satisfăcuți pe parcursul acestor zile, atunci când au avut un mic dejun mai copios sau când apetitul lor a fost mai controlat.

Tot ea a mai spus că, acest studiu poate fi foarte folositor mediului înconjurător al lumii reale.
Conform Healthline, un deficit de 500 de calorii, pe zi, poate fi suficient în a pierde kilograme și foarte neplăcut, ceea ce înseamnă că, poate afecta starea de foame și nivelul de energie.

Te-ar putea interesa și