De ce nu ar trebui să adormi cu telefonul lângă tine. Eliminarea acestui obicei te-ar putea scăpa de insomnie

De ce nu ar trebui să adormi cu telefonul lângă tine/ Pexels
De ce nu ar trebui să adormi cu telefonul lângă tine/ Pexels

Cu siguranță toți ne lăsăm telefoanele mobile sau gadgeturile pe noptieră atunci când mergem la culcare, însă specialiștii au explicat că acest obicei poate fi foarte dăunător pentru organism. Iată de ce nu trebuie să dormi cu telefonul lângă tine noaptea!

Este o presupunere corectă să spunem că majoritatea oamenilor țin pe noptieră telefonul mobil. Până la urmă, este ultimul lucru pe care îl privim înainte de a adormi și primul lucru la care ne uităm dimineața. Dar acest obicei nu este deloc o idee bună. Iar un astfel de comportament compulsiv ne-ar putea împiedica să dormim suficient.

Sunt o mulțime de studii care au demonstrat că telefonul mobil lăsat peste noapte lângă noi ne poate inhiba capacitatea de a dormi. Așadar, având în vedere acest lucru, publicația Verywell Health a alcătuit o listă simplă cu metode prin care să scăpați de obiceiul de a ține telefonul lângă voi noaptea.

Mulți ar spune că nu este „doar un telefon”. Acum, smartphone-urile fac parte din viața noastră și au devenit un obiect indispensabil, fără de care mulți dintre noi nu putem să ne ducem sarcinile la bun sfârșit. Acest dispozitiv digital ne ajută să efectuăm apeluri telefonice, să trimitem mesaje text, să navigăm pe internet, să verificăm hărțile sau să răspundem la email-uri. De asemenea, acesta ne ajută să păstrăm și relațiile cu ceilalți, indiferent de distanța dintre noi.

Citește și: De ce rețelele sociale îi fac pe oameni nefericiți. Modalitățile prin care putem rezolva această problemă

Cu toate acestea, telefonul mobil are o mulțime de funcții care ne fac să petrecem ore în șir în fața micului ecran. Astfel, pierzând noțiunea timpului și, implicit, multe ore de somn. Mulți dintre noi suntem prinși în capcana telefonului și avem o dorință compulsivă de a continua să verificăm ce e nou pe rețelele de socializare, să derulăm, să postăm și să jucăm cele mai noi jocuri. Având în permanență această distragere lângă noi, suntem mai predispuși să ne întârziem ora de culcare și să reducem semnificativ numărul orelor de somn.

Lumina telefonului afectează capacitatea de a dormi

Toată această lumină artificială transmisă de telefon, de tabletă sau de ecranul computerului afectează capacitatea noastră de a dormi. Lumina albastră păcălește creierul să creadă că este zi. Astfel, făcându-ți corpul să nu mai elibereze melatonina, hormonul responsabil de somn care ne ajută să ne relaxăm înainte de culcare.

Un lucru este clar, telefonul mobil trebuie să stea departe de dormitor. Acest lucru te va face să eviți mai ușor statul până târziu pe telefon și te forțează să adormi mai repede. De asemenea, dacă telefonul se află într-o altă încăpere, vei putea preveni verificarea lui dacă te trezești noapte.

Telefoanele sunt concepute să solicite un răspuns. Pot exista sunete, alarme sau lumini care ne atrag atenția. Sunt foarte utile pe timpul zilei, însă noapte nu aduc niciun beneficiu. Vederea oricărui semnal al telefonului poate fragmenta cu ușurință calitatea somnului. De asemenea, te trezește suficient cât să răspunzi la notificare.

De ce nu e bine să dormi cu telefonul lângă cap

Telefoanele mobile emit câmpuri electromagnetice și radiații. Astfel că, mulți oameni sunt îngrijorați de impactul acestora asupra sănătății. Mulți fiind speriați de riscurile crescute pentru tumorile cerebrale și de infertilitate. Pentru a elimina acest lucru, este indicat că ținem telefonul la o distanță de trei metri de capul nostru sau noapte să-l ținem pe mod avion.

Telefoanele emit radiații chiar dacă nu preluați apeluri sau mesaje. Punerea telefonului în modul avion și dezactivarea setărilor de locație limitează serios oricare dintre aceste radiații de frecvență radio. În plus, alarma ta va suna în continuare dimineața.

Cum să-ți îmbunătățești somnul noaptea

Este destul de clar că telefoanele mobile sunt dăunătoare pentru organismul nostru. Ca atare, dacă vă confruntați cu insomnia sau simțiți că nu beneficiați de suficiente ore de somn, atunci trebuie să analizați cât de mult îți afectează telefonul mediul de somn și să iei în considerare următoarele modificări:

Mută telefonul în altă cameră

Lasă-ți telefonul în altă încăpere. În acest fel îți vei permite să adormi fără să fii distras de lumini sau notificări. Acest obicei ar putea să fie tot ce ai nevoie pentru a dormi mult mai bine și pentru a scăpa de insomnii.

Ia un ceas cu alarmă

Dacă te gândești că nu poți ține telefonul în altă încăpere din cauză că ai nevoie de alarma de dimineață, ei bine, există soluții. Poți lua un ceas clasic cu alarmă și să-l pui în locul telefonului. Acesta te va trezi dimineața și nu vei mai fi distras de dispozitivul digital.

Citește și: Noua platformă de socializare care obligă oamenii să nu mai folosească filtre. Cum s-au adaptat internauții

Dacă totuși trebuie să folosești alarma telefonului, în cazul în care ești într-o vacanță de exemplu, nu uita să-l setezi pe modul avion pe timpul nopții. În acest fel îți poți minimiza întreruperile și nu o să-ți mai distragă atenția.

Evită să folosești telefonul cu cel puțin două ore înainte de culcare

Încearcă să eviți folosirea telefonului cu cel puțin două ore înainte de a merge la culcare. Acest lucru te va ajuta să te relaxezi și să te pregătești pentru un somn calitativ. Poți citi câteva pagini din cartea ta preferată sau poți asculta muzică. Ai putea să te uiți și la televizor sau să vizionezi un film, însă încearcă să elimini cât mai mult expunerea ochilor la lumină artificială, folosind o funcție pentru „mod de noapte”.

Transformă-ți dormitorul într-un sanctuar de somn

Îți poți amenaja dormitorul așa cum vrei pentru a-l face confortabil și relaxant. Poți achiziționa o lenjerie de pat mai pufoasă, perne mai noi și chiar lumini calde care să transforme atmosfera într-una de vis.

Te-ar putea interesa și