Orezul alb versus cel maro. Contează culoarea acestor boabe când vine vorba de boli ale inimii?

Orezul alb versus cel maro. Contează culoarea acestor boabe când vine vorba de boli ale inimii/ Freepik
Orezul alb versus cel maro. Contează culoarea acestor boabe când vine vorba de boli ale inimii/ Freepik

Orezul alb versus cel maro. Boala arterelor coronare are loc atunci când se creează o placă în vasele de sânge, al căror rol este să alimenteze inima cu sânge. Boala prematură a arterelor coronare este denumirea de bază, mai ales, dacă se dezvoltă înainte de o anume vârstă.

Alegerile legate de modul de a trăi, printre care se numără și dieta, pot duce la creșterea riscului de dezvoltare a acestei boli. Un studiu recent a adus în discuție că, consumul unei diete bogate în boabe de orez fine poate crește riscul unei boli premature a arterelor coronare, în timp ce, dietele bogate în boabe întregi pot reduce dezvoltarea acestui risc.

Inima pompează sângele și nutrienții în tot corpul, făcând ca sănătatea inimii să fie cea esențială pentru tot corpul. Boala arterelor coronare poate contribui la niște probleme severe ale inimii, cum ar fi atacul de cord. Cercetătorii sunt într-un continuu proces de examinare al factorilor de risc pentru dezvoltarea acestei boli și cum anume oamenii pot face pași mărunți în a o evita.

Citește și: O băutură delicioasă poate ajuta la reducerea nivelului de tensiune arterială într-o oră, dar și la reducerea osteoporozei

Un studiu de actualitate a descoperit că, dietele bogate în boabe fine, care includ și orezul alb, făina albă și pâinea albă, sunt toate asociate cu un risc ridicat de dezvoltare a bolii arterelor coronare.
În contrast, aceștia susțin că, dietele bogate în boabe integrale sunt asociate cu un grad de scădere a acestui risc al arterelor coronare. Rezultatele studiului vor fi împărtășite în cadrul Congresului Societății de Cardiaci al Emiratelor, ediția a 13-a și la Colegiul American de Cardiologie, în anul 2022.

Impactul dietei în boala coronară

Dieta poate juca un rol critic în sănătatea inimii, și poate influența riscul de a dezvolta boala arterelor coronare. Oricum, cercetătorii sunt într-o continuă muncă, pentru a putea înțelege cum diferite alimente ne pot influența sănătatea inimii și de ce recomandările dietetice ale oamenilor pot urma un curs în a reduce riscul bolii în sine.

După spusele nutriționistului Veronica Rouse, ni se spune de multe ori ce alimente să consumăm într-un mod mai limitat și ce anume să evităm pentru a ne proteja inima, iar acest lucru se datorează și trecutului nostru alimentar, pe care se focusează nutriționiștii. Totul se bazează pe reducerea nutrienților care cresc riscul de boli ale inimii, unde se numără și grăsimile saturate și sodiul.

Citește și: Ce este postul intermitent. Tot ce trebuie să știi despre această metodă care te scapă de kilogramele în plus

Studii noi se leagă de consumul de mâncare sănătos, cum sunt și alimentele de tipul legumelor, boabelor integrale, și a acelor legume care reduc riscul bolilor de inimă. Acest întreg proces are foarte mult sens, noi consumând mâncare, ci nu nutrienți.

Te-ar putea interesa și