Caută
Close this search box.
ADVERTISEMENT

Cum să-ți pregătești corpul pentru zilele de vară și să faci față căldurii și efortului fizic intens

Cum să-ți pregătești corpul pentru zilele de vară și să faci față căldurii și efortului fizic intens/ Unsplash
Cum să-ți pregătești corpul pentru zilele de vară și să faci față căldurii și efortului fizic intens/ Unsplash

Există câteva lucruri care influențează capacitatea organismului de a regla căldura. Nutriția, îmbrăcămintea, comportamentul și practica sunt cele mai importante.

Nutriția este importantă în măsura în care vă asigurați că sunteți hidratat corespunzător și că sunteți plin de electroliți. Este posibil să devii deshidratat chiar și în timp ce bei suficientă apă. Pentru a remedia acest lucru, asigurați-vă că consumați săruri, cum ar fi clorură de sodiu, clorură de potasiu sau altele.

Îmbrăcămintea este, de asemenea, importantă și este ușor de făcut incorect dacă nu sunteți familiarizat cu modul în care ar trebui să se realizeze această etapă când aveți parte de căldura prezentă. Dacă e vorba de o pădure, înseamnă că, nu trebuie să vă faceți griji cu privire la furnizarea propriei umbre. Concentrați-vă pe purtarea de îmbrăcăminte ușoară care permite ventilația. În general, nu purtați bumbac. Acesta va absorbi de mai multe ori greutatea sa în apă, permițând frecarea în timp ce împiedică transpirația să se evapore în mod corespunzător de pe piele, potrivit Outdoors.

Citește și: Cum să îți protejezi ochii și sănătatea vizuală în era digitală

Transpirația creată de căldura din exterior trebuie să se evapore din piele sau dintr-un strat de îmbrăcăminte din apropierea pielii, în scopul de a vă răci, acest lucru se numește răcire prin evaporare. De asemenea, lenjeria de corp nu ar trebui să fie din bumbac, din nou din cauza frecării și pentru că zona inghinală este aproape cea mai caldă parte a corpului. Bumbacul îmbibat permite mult mai puțin flux de aer decât lâna îmbibată sau materialele sintetice. Ciorapii din lână sau mătase sunt, de obicei, cei mai buni la asigurarea ventilației picioarelor pentru a reduce blisterele și supraîncălzirea. Șapca sau jobben-urile sunt, probabil, o idee proastă, mai ales dacă sunt din bumbac. O pălărie cu boruri largi, capabilă să ofere umbră, permițând în același timp ventilația, este o idee mult mai bună. Capul generează multă căldură și trebuie să i se permită să o respingă în mod corespunzător în atmosferă pentru a evita supraîncălzirea creierului.

Comportamentul este o categorie mult mai simplă pentru îmbunătățiri. Stai la umbră, mișcă-te încet și mișcă-te și mai încet dacă începi să te simți supraîncălzit. Nu ezitați să faceți o pauză în umbră. De fapt, ia o pauză înainte de a simți că ai nevoie. Nu ștergeți transpirația decât dacă trebuie. Transpirația trebuie să rămână pe piele pentru a fi eficientă. Dacă produci transpirație în exces până acolo unde picurați, poate avea sens din motive de confort să o ștergi, dar nu ai vrea să păstrezi, să zicem, un prosop cu tine pentru a-ți curăța fruntea la fiecare câteva secunde, potrivit Outdoors.

Citește și: Cum să gestionezi stresul și să-ți crești nivelul de energie. Te vei simți mult mai fericit și împlinit

Un sfat controversat pe care îl voi oferi, care se potrivește cu paragraful „practică”, este dacă locuiți într-un loc cald, evitați aerul condiționat. Sau, cel puțin, utilizați-l cu moderație. Dacă doriți să vă obișnuiți cu 30+ grade, asigurați-vă că AC este setat la 25. Suficient de jos încât să nu simțiți că muriți de căldură, cu alte cuvinte.

Te-ar putea interesa și

Cele mai citite