Caută
Close this search box.
ADVERTISEMENT

Cauzele și tratamentul migrenelor: cum să gestionezi durerile de cap recurente

Cauzele și tratamentul migrenelor: cum să gestionezi durerile de cap recurente/ Freepik
Cauzele și tratamentul migrenelor: cum să gestionezi durerile de cap recurente/ Freepik

Migrena este o tulburare neurologică care adesea provoacă o durere de cap puternică. Durerea de cap apare în episoade și, uneori, apare și cu greață, vărsături și sensibilitate la lumină.

Migrena și simptomele sale

Migrena este diferită la toată lumea. La mulți oameni, acest lucru se întâmplă în etape. Aceste etape pot include:

Prodrom

Cu câteva ore sau zile înainte de o durere de cap, aproximativ 60% dintre persoanele care au migrenă, observă simptome precum:

  •  Sensibilitate la lumină, sunet sau miros
  • Oboseală
  • Pofta de mâncare sau lipsa poftei de mâncare
  • Starea de spirit se schimbă
  • Sete severă
  • Balonare
  • Constipație sau diaree.

Citește și: Cum să gestionezi stresul și să-ți crești nivelul de energie. Te vei simți mult mai fericit și împlinit

Aura

Aceste simptome provin din sistemul nervos și implică adesea vederea. De obicei, acestea încep treptat, pe o perioadă de 5 până la 20 de minute și durează mai puțin de o oră. Puteți:

  • Vedea puncte negre, linii ondulate, flash-uri de lumină, sau lucruri care nu sunt acolo (halucinații)
  • Vedere în tunel
  • Nu puteți vedea deloc
  • Aveți furnicături sau amorțeală pe o parte a corpului
  • Nu puteți vorbi clar
  • Aveți o senzație de greutate în brațe și picioare
  • Țipete în urechi
  • Observați modificări ale mirosului, gust sau atingere.

Atacul

O durere de cap migrenă începe adesea ca o durere plictisitoare și crește în durere pulsantă. De obicei, se agravează în timpul activității fizice. Durerea se poate deplasa dintr-o parte a capului în alta, poate fi în partea din față a capului sau se poate simți ca și cum vă afectează întregul cap, potrivit Webmd.

Citește și: De ce ar trebui să îți faci controlul medical anual și ce teste ar trebui să incluzi

Aproximativ 80% dintre oameni au greață, împreună cu o durere de cap și aproximativ jumătate vomită. De asemenea, puteți fi palid și zgomotos sau vă simțiți slab. Cele mai multe dureri de cap migrenă durează aproximativ 4 ore, dar cele severe pot dura mai mult de 3 zile. Este obișnuit să ai două până la patru dureri de cap pe lună. Unii oameni pot avea migrene la fiecare câteva zile, în timp ce alții le primesc o dată sau de două ori pe an.

Postdrom

Această etapă poate dura până la o zi după o durere de cap. Simptomele includ:

  • Te simți obosit, indispus sau irascibil
  • Senzație neobișnuit de proaspătă sau fericită
  • Dureri musculare sau slăbiciune
  • Pofta de mâncare sau lipsa poftei de mâncare.

Migrena și cauzele declanșării sale

Medicii nu cunosc cauza exactă a durerilor de cap migrenă, deși par a fi legate de schimbările din creier și de genele tale. Părinții tăi pot chiar să transmită declanșatoare de semnale, cum ar fi oboseala, luminile strălucitoare sau schimbările meteorologice.

Timp de mulți ani, oamenii de știință au crezut că migrena a avut loc din cauza modificărilor fluxului sanguin în creier. Cei mai mulți cred acum că acest lucru poate contribui la durere, dar nu este ceea ce începe, potrivit Webmd.

Gândirea actuală este că o migrenă începe probabil atunci când celulele nervoase hiperactive trimit semnale care declanșează nervul trigeminal, care dă senzație capului și feței. Acest lucru indică corpului să elibereze substanțe chimice, cum ar fi serotonina și peptida legată de gena calcitonină (CGRP). CGRP face ca vasele de sânge din căptușeala creierului să se umfle. Neurotransmițătorii provoacă inflamație și durere.

Citește și: Cele mai bune diete pe care poți să le ții primăvara

Migrena este vindecabilă?

Nu există încă nici un leac pentru migrene. Dar medicamentele pot ajuta la prevenirea sau oprirea lor sau la menținerea simptomelor de la agravare. De asemenea, puteți evita lucrurile care declanșează migrenele. Schimbările stilului de viață, cum ar fi relaxarea stresului și obiceiurile bune de somn, pot ajuta, de asemenea.

Te-ar putea interesa și

Cele mai citite