Consumul de cafea înainte de cumpărături poate provoca cumpărarea impulsivă – Studiu

Consumul de cafea înainte de cumpărături poate provoca cumpărarea impulsivă/ Pexels
Consumul de cafea înainte de cumpărături poate provoca cumpărarea impulsivă/ Pexels

Consumul de cafea înainte de o sesiune de cumpărături poate provoca cumpărarea impulsivă a lucrurilor, arată un studiu publicat în The Journal of Marketing. Consumatorii sunt mai predispuși să-și cheltuiască banii impulsiv după ce au băut o ceașcă de cafea. Ei vor opta, în special, pentru lumânări, parfumuri și dispozitive menite să ofere relaxare.

Savurarea unei cafele înainte de o sesiune de cumpărături este o tradiție veche. Cei mai mulți oameni consideră că au nevoie de energie în plus pentru a achiziționa tot ceea ce au pe listă. Astfel că, se bucură de o ceașcă de cafea acasă sau la terasa de lângă magazinul de unde își fac achizițiile. Cu toate acestea, cercetătorii au descoperit că acest obicei îi poate face pe oameni să cheltuie impulsiv pe lucruri de care nu au neapărată nevoie.

Studiul, publicat în revista The Journal of Marketing, a analizat modul în care consumul de cafea a influențat cheltuielile oamenilor. Cercetătorii au constatat că băutura stimulează achizițiile suplimentare, precum și cheltuielile mai mari.

„Înțelegerea modului cum consumul de cofeină influențează cheltuielile este foarte importantă. Asta pentru că, cafeaua este unul dintre cei mai puternici stimulenți. Este legal și disponibil pe o scară largă”, au declarat autorii studiului.

Ce lucruri cumpără oamenii după ce au consumat cafea

Cercetătorii au descoperit și ce tip de articole preferă oamenii atunci când merg la cumpărături după ce au băut o cafea. Ei susțin că aceștia optează pentru articole „hedonice” sau senzitive.

Pe lângă lumânări și aparate pentru masaj, cumpărătorii care consumaseră cofeină erau, de asemenea, mai predispuși să cheltuiască bani pe parfumuri, ciocolată, obiecte decorative și vacanțe de lux. În schimb, aceștia au cumpărat mai puțin lucruri precum papetărie, ustensile de bucătărie și articole de depozitare.

Pentru a afla acest lucru, oamenii de știință au efectuat studii asupra persoanelor care intră în centrele comerciale, oferindu-le unora o băutură cu cofeină și altora apă. După mai multe teste efectuate în Spania și Franța, aceștia au descoperit că grupul care a consumat cofeină a cheltuit semnificativ mai mulți bani și a cumpărat un număr mai mare de articole decât cei care au băut doar apă.

Potrivit cercetătorilor, acest lucru s-a întâmplat deoarece cafeaua declanșează o stare de excitare fizică în organism. Astfel, persoanele se simt mult mai active, energizate și entuziasmate. Având această stare, oamenii devin mai receptivi la caracteristicile unui produs și sunt influențați de o estetică plăcută.

„Consumatorii care încearcă să controleze cheltuielile impulsive ar trebui să evite să consume băuturi cu cofeină înainte de a merge la cumpărături”, au concluzionat cercetătorii.

Te-ar putea interesa și