În ultimul timp, moda a fost tot mai mult influențată de religie. Creațiile designerilor, inspirate din religiile din întreaga lume, reprezintă una dintre modalitățile prin care se conservă și se moștenesc credința și tradițiile unui popor.
Mai multe branduri au încercat o apropiere a orizonturilor, existând deja pe piață colecții cu simboluri religioase creștine, iar aici amintim recentele creații Dolce & Gabbana.
Tot de la italieni vine și colecția din 2016, care le oferă posibilitatea femeilor să respecte cerințele religiei și în același timp să adauge o notă de stil. Dolce & Gabbana au propus o linie de văluri musulmane, hijab, dar și de ținute abaya, potrivit euronews.ro.
Citește și: Met Gala 2023, omagiu adus lui Karl Lagerfeld. Designerul va fi tema evenimentului de anul viitor
Deși intenția ar putea să fi fost izvorâtă din empatie, studiile din 2013 arată că femeile musulmane au cheltuit 266 de milioane de dolari pe haine și pantofi, iar crearea unor piese vestimentare exact pentru ele a fost o mișcare impresionant de marketing. Criticii sunt de părere că inedita abordare D&G este un succes: a câștigat inimile femeilor musulmane care nu ignoră moda, într-o perioadă în care pe podium se regăseau doar fuste mini și bluze transparente.
Nike, Adidas și Under Armour
Ulterior, în 2017, Nike a devenit primul brand global care propune o soluție la problema femeilor musulmane care fac sport: un hijab special creat pentru ele, dintr-un material care le permite să respire în timpul mișcării. Comunitatea islamică a fost încântată, iar produsul nu doar că s-a dovedit un succes, ci a deschis calea către inovație. Nike Swim Victory este o colecție de echipamente de înot speciale pentru sportivele musulmane.
Citește și: Cum să te îmbraci la birou toamna aceasta
Adidas nu a așteptat prea mult și a îmbrățișat rapid deschiderea față de religii, lansând propriul hijab în 2020. A urmat apoi și brandul Under Armour.
Adepții iudaismului ortodox au și ei, propriile reguli când vine vorba de îmbrăcăminte. Pentru femei, în special, există prea puține opțiuni care să le păstreze într-o zonă acceptată de Tora. Ușor-ușor însă lucrurile se schimbă: un boutique din New York, afacerea surorilor Chaya și Simi, propune haine pentru tinerele credincioase și chic. Ba chiar, surorile adaugă și elemente de actualitate, precum corsetele din dantelă, peste rochiile tradiționale.