Se observă o creștere constantă a interesului tinerilor în a se îndrepta către locațiile unde au fost filmate serialele și filmele lor preferate, cum ar fi „The White Lotus” de pe HBO sau „Bridgerton” de pe Netflix. Potrivit unui nou raport al American Express, 70% dintre călătorii din Generația Z și Millennials afirmă că au fost inspirați să aleagă o destinație turistică după ce au văzut-o pe ecranul unui cinematograf sau într-un serial de televiziune.
Acest impact este la fel de semnificativ ca și cel al influenței mediilor de socializare: 75% dintre respondenți declară că au călătorit într-un anumit loc după ce au văzut postările prietenilor și ale altor persoane referitoare la călătoriile lor, potrivit Bloomberg.
„Călătorii sunt din ce în ce mai inspirați de cultura pop”, spune Audrey Hendley, preşedintele American Express Travel.
Citește și: Cele mai înfricoșătoare atracții din lume. De la catacombele pline de cranii, la o insulă de șerpi
Popularitatea locațiilor de filmare a crescut în mare parte datorită schimbărilor de comportament din timpul pandemiei. Pe perioada restricțiilor impuse, oamenii au fost nevoiți să rămână acasă și și-au petrecut mult timp urmărind seriale populare precum „Emily in Paris”. În timp ce se odihneau pe canapelele lor, visau la ziua în care restricțiile de călătorie vor fi ridicate și au început să-și planifice viitoarele călătorii. Odată ce granițele s-au redeschis, locațiile de filmare au devenit unul dintre cele mai importante trenduri în industria călătoriilor pentru anul 2023.
Un exemplu elocvent este reprezentat de serialul „The White Lotus”, care a devenit un succes comercial pentru HBO și o sursă de inspirație pentru călători. Primul sezon al acestui serial a fost filmat la resortul Four Seasons Maui din Wailea, Hawaii, în timp ce al doilea sezon a avut loc la San Domenico Palace din Taormina, Italia, o altă proprietate din cadrul grupului Four Seasons. Oamenii care au urmărit acest serial au fost ulterior motivați să facă rezervări în locațiile unde a fost filmat show-ul, ceea ce a avut un impact pozitiv asupra afacerilor hotelurilor respective. Astfel, putem observa cum influența și popularitatea unui serial pot genera un interes crescut pentru destinațiile de filmare și pot spori semnificativ turismul în acele locații.
„Atât Maui cât şi Taormina au înregistrat o creştere semnificativă a vizualizărilor pe site şi a verificărilor privind camerele disponibile, ceea ce la final a condus la mai multe rezervări”, spune Marc Speichert, vicepreședinte la Four Seasons Hotels and Resorts.
Citește și: Cum să-ți planifici călătoriile eficient și să economisești mai mulți bani
Un exemplu concret este reprezentat de creșterea semnificativă a traficului pe internet în cazul resortului Four Seasons Maui, care a înregistrat o creștere de 425% în ritm anual, în timpul difuzării primului sezon al serialului „The White Lotus”, conform informațiilor furnizate de grupul Four Seasons. De asemenea, sezonul al doilea al serialului a avut un impact major asupra rezervărilor de vacanțe în Sicilia. Efectul său asupra interesului călătorilor a fost impresionant, determinând o creștere semnificativă a rezervărilor în această regiune.
„Pentru următorul sezon la Taormina, hotelul este complet ocupat şi serialul a scos în faţă Taormina ca o destinație incredibilă de vacanţă”, spune Marc Speichert.
Hotelul San Domenico Palace din Taormina oferă opțiuni de cazare începând de la 1.000 de euro pe noapte. Rebecca Masri, fondatoarea companiei de turism de lux Little Emperors, afirmă că clienții săi actuali, în special cei din Statele Unite, continuă să solicite informații despre hotelul Four Seasons din Sicilia, locația în care a fost filmat „The White Lotus”. Masri subliniază că interesul pentru Sicilia a crescut datorită impactului serialului de pe HBO și, de asemenea, datorită faptului că reprezintă o destinație mai accesibilă din punct de vedere financiar în comparație cu alte zone din Italia, precum Coasta Amalfi.
„Nu doar hotelul Four Seasons a beneficiat”, subliniază Rebecca Masri dar şi alte hoteluri de lux din regiune, care au înregistrat o cerere mai mare, chiar dacă nu au fost locaţii unde s-a filmat „The White Lotus”.
Situația este similară și în Marea Britanie, unde obiceiul de a face pelerinaj la faimoasa stație de tren Kings Cross, unde fanii seriei „Harry Potter” mergeau să viziteze peronul Platforma 9 3/4, a fost înlocuit acum de vizitele la Highclere Castle din Hampshire, locația în care a fost filmat serialul „Downton Abbey”. În prezent, serialul „Bridgerton” de pe Netflix atrage vizitatori interesați să petreacă câteva zile în stațiunea balneară Bath.
„Observăm cum o audiență mai tânără vine în Bath datorită acestui serial. Este minunat să vedem cum istoria și patrimoniul nostru sunt prezentate într-un astfel de mod, iar milenialii și turiștii din Generația Z încep să vină într-un număr tot mai mare”, afirmă Patricia Yates, director general la VisitBritain.
Pentru cei interesați să rămână în pas cu ultimele noutăți, se recomandă să urmărească anunțurile referitoare la următoarea locație de filmare a serialului „The White Lotus”. După ce a atras grupuri mari de turiști în Hawaii și Sicilia, există zvonuri conform cărora sezonul al treilea ar urma să fie filmat într-o locație din Asia.