ADVERTISEMENT

Cum au reușit doi călători să primească 1000 de dolari după o întârziere majoră la zbor. Totul a constat doar într-un e-mail de 5 minute

Cum au reușit doi călători să primească 1000 de dolari după o întârziere majoră la zbor/ Freepik
Cum au reușit doi călători să primească 1000 de dolari după o întârziere majoră la zbor/ Freepik

Doi călători urmau să-i sărbătorească ziua unuia dintre ei, astfel că au plecat într-o călătorie. Deoarece nu există zbor direct de la Londra la capitala Peru, Lima, au trebuit să se schimbe în Houston, Texas. Zborul lor, prin intermediul United Airlines din Texas spre Peru, trebuia să plece la ora 4:30, dar nu a ajuns la plecare până la ora 11 dimineața următoare.

„Eu și cu partenera mea am fost puși în situația de a aștepta 18 ore, un zbor de legătură, în Texas, în timp ce ne aflam pe ruta de la Londra la Peru, în luna iulie”, spune bărbatul. Întârzierea nu este niciodată cel mai bun început de vacanță, mai ales, dacă rămâi blocat timp de 18 ore.

Nu era cel mai ideal lucru după ce aceștia au călătorit 10 ore, pentru a ajunge de la Londra la Houston. Cei doi au fost cazați într-un hotel din Texas, unde au primit și de mâncare, deoarece acesta este un standard, pe care companiile de zbor îl furnizează, fără vreo întârziere.

Citește și: Cum să fii în siguranță la hotel în timp ce călătorești singur. Trucuri împărtășite de un însoțitor de zbor

Cazul în care vă aflați în aceeași situație, ar trebui să verificați dacă aveți o altă compensație, în plus, față de aceasta, legată de serviciile alimentare. Apoi, a fost nevoie de doar 5 minute pentru a redacta un e-mail către departamentul de reclamații al companiei United Airlines, iar 31 de zile mai târziu, au primit răspunsul care le confirma că, au dreptul la 1000 de dolari de compensație.

Pentru dezvăluirea completă, aceasta a fost o vacanță, ci nu o călătorie de lucru, iar plângerea lor a fost trimisă prin intermediul adresei personale de e-mail, nu prin contul aferent al locului de muncă.

Martyn James, expert în drepturile consumatorilor, a declarat că: „Întotdeauna expune opinia ta, dacă nu crezi că ai fost tratat corespunzător de către o companie aeriană”.

Deși, regulile referitoare la întârzierile și anulările de zbor sunt consacrate în lege și extrem de clare (datorită numeroaselor provocări juridice eșuate ale companiilor aeriene), uneori companiile aeriene UITĂ care sunt regulile.

Citește și: Pasagerii se plâng de condițiile companiei aeriene Ryanair. Ce au găsit aceștia în timpul unui zbor

Dacă ești refuzat pentru o reclamație, atunci informează-te și opune-te. La ceea ce aveți drept, este cât timp a durat întârzierea, durata călătoriei, iar dacă perturbarea a fost în controlul companiei aeriene sau nu.

Prețul de plângere se află între 220 de dolari și 520 de dolari, referindu-ne aici, pe persoană. Cei doi au avut dreptul la puțin peste 1000 de dolari, deoarece au fost 2 dintre persoanele care au fost întârziate pentru mai mult de 4 ore, o călătorie de peste 3500 de dolari.

  • Zborul celor doi a fost întârziat din cauza unei probleme tehnice. În acest caz, trebuie să fiți despăgubiți dacă defecțiunea a fost cauzată de o rutină, cum este și defectarea componentelor și uzura generală.
  • Zborul trebuie să fie întârziat cu mai mult de trei ore, iar întârzierea este luată în considerare din momentul în care zborul este menit să sosească, nu atunci când decolează.
  • Zborul trebuie să decoleze din Marea Britanie sau din Uniunea Europeană sau să fie de la o companie aeriană, cu sediul în aceste zone.
  • Zborurile conectate contează, chiar dacă treceți de la companie aeriană din afara UE, la jumătatea călătoriei.

Citește și: Cresc prețurile biletelor de avion. Motivul pentru care companiile aeriene scumpesc zborurile

Problema trebuie să fie sub controlul companiei aeriene, ceea ce înseamnă că, aspectele precum furtunile și vremea rea sau disputele referitoare la traficul aerian nu vor conta.

Te-ar putea interesa și

Cele mai citite