Caută
Close this search box.
ADVERTISEMENT

Evaluarea Națională la clasa a IV-a începe marți, 16 mai, cu proba la Limba Română. Timpul de lucru este de 60 de minute

Evaluarea Națională la clasa a IV-a/ Freepik
Evaluarea Națională la clasa a IV-a/ Freepik

Elevii de clasa a IV-a susțin marți, 16 mai, proba la Limba Română, potrivit calendarului oficial. Timpul de lucru este de 60 de minute pentru fiecare test administrat.

Miercuri, 17 mai, are loc proba la Matematică. Nu este permisă acordarea de ajutor elevilor pentru a răspunde și nici sugerarea răspunsurilor posibile, conform Ministerului Educației.

Evaluările de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt elaborate de către Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE). Testele pentru evaluarea națională au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale.

Citește și: Elevii cu note de 10 la Evaluarea Națională și la Bacalaureat vor primi bani de la guvern. Care este suma de care pot beneficia aceștia

Conform metodologiei, sălile în care se susţine evaluarea națională sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei îşi desfășoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi în timpul administrării evaluării, relatează edupedu.ro.

În fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze.

Potrivit manualului de proceduri trimis de Ministerul Educației, dacă un elev este absent, testul corespunzător lui nu va fi distribuit. Se va continua distribuirea testelor, iar la final elevul va fi trecut „absent”.

Ce se va întâmpla cu rezultatele elevilor

Articolul 25 – „(1) Rezultatele individuale obţinute la EN nu se afișează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unității de învăţământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;

b) informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competentelor evaluate.

Citește și: Când vor da elevii de clasa a XII-a simularea pentru BAC 2023. Ministerul Educației a făcut anunțul

(2) Rezultatele individuale la EN II şi EN VI, cuprinse în fișele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învățării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învățare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observațiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.

(3) Planurile individualizate de învățare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/reprezentanților legali ai elevilor.”

Te-ar putea interesa și

Cele mai citite