ADVERTISEMENT

Câți bani au cheltuit candidații la președinție pe rețelele sociale pentru promovare în precampania electorală

Câți bani au cheltuit candidații la președinție pe rețelele sociale pentru promovare în precampania electorală/ Freepik
Câți bani au cheltuit candidații la președinție pe rețelele sociale pentru promovare în precampania electorală/ Freepik

Partidele și candidații la președinție din România au investit sume considerabile în promovarea pe rețelele sociale în perioada de precampanie, potrivit unei analize recente realizate de Europa Liberă, care citează date de la compania Meta.

În ultimele trei luni, cheltuielile totale pentru promovare pe Facebook și Instagram au depășit 3,4 milioane de lei (aproximativ 700.000 de euro), pe măsură ce principalele formațiuni politice și candidați au încercat să atragă atenția publicului înainte de debutul campaniei oficiale.

Cine a cheltuit cel mai mult

Partidul Social Democrat (PSD), condus de Marcel Ciolacu, a avut cele mai mari cheltuieli, investind în jur de 1,3 milioane de lei (260.000 de euro) în reclame sponsorizate pe platformele Meta. Alianța pentru Unirea Românilor (AUR), condusă de George Simion, a investit și ea sume semnificative în promovare, cheltuind 756.000 de lei (151.000 de euro).

Citește și: Unde poți vota dacă nu te afli în localitatea de domiciliu în ziua alegerilor prezidențiale

Pe locul al treilea în clasamentul cheltuielilor se situează Uniunea Salvați România (USR), care a alocat 550.000 de lei (110.000 de euro) pentru promovarea candidaturii Elenei Lasconi. Partidul Național Liberal (PNL) a cheltuit 465.000 de lei (93.000 de euro) pentru promovarea lui Nicolae Ciucă, iar candidatul independent Mircea Geoană a investit suma cea mai mică, 318.000 de lei (63.000 de euro).

Numărul de postări sponsorizate

În ceea ce privește frecvența postărilor sponsorizate, Mircea Geoană a avut cele mai multe, cu un total de 628 de postări sponsorizate în această perioadă. Marcel Ciolacu a avut 598 de postări, urmat de George Simion cu 592. În schimb, Elena Lasconi și Nicolae Ciucă au avut 240, respectiv 223 de postări sponsorizate.

Citește și: Calendar alegeri România 2024. Când au loc alegerile prezidențiale și parlamentare

Structura echipelor de social media

Datele mai arată și câți administratori gestionează paginile oficiale de social media ale fiecărui candidat. Echipa lui George Simion este cea mai numeroasă, cu 116 administratori, dintre care unul din Republica Moldova, țară în care Simion a fost declarat persona non grata. Pagina lui Marcel Ciolacu este administrată de nouă persoane, toate din România, iar Mircea Geoană are 15 administratori (12 din România și câte unul din Republica Moldova, Spania și Marea Britanie). Pagina Elenei Lasconi este gestionată de 18 persoane (17 din România și una din Austria), iar echipa de social media a lui Nicolae Ciucă include 11 persoane, toți din România.

Alegerile prezidențiale din România sunt programate pentru 24 noiembrie (primul tur) și 8 decembrie (al doilea tur), mandatul actualului președinte, Klaus Iohannis, urmând să expire pe 21 decembrie.

Te-ar putea interesa și

Cele mai citite