McDonald’s este lanțul de restaurante cu cele mai mari venituri la nivel mondial, servind zilnic aproximativ 69 de milioane de clienți, în cele 37.885 de locații ale sale deschise în peste 100 de țări. Este de asemenea cel mai mare angajator privat global (după Walmart), cu aproximativ 1,7 milioane de salariați, dar marele avantaj al brand-ului este capacitatea sa de a se adapta la cultura fiecărei țări.
Așa se întâmplă că, oricât ne-ar plăcea, în România nu găsim o mulțime de meniuri pe care le-am întâlni dacă am merge într-un restaurant dintr-o țară din Asia sau America. Iată câteva exemple de meniuri adaptate:
McPork (Japonia)
Imaginați-vă un burger McDonald’s în care carnea de vită tocată este înlocuită cu o pastă de carne de cârnați. De savurat cu un sos dulce-acrișor.
Carbonara Chicken (Japonia)
Acest burger este format din pui stropit cu sos carbonara, mozzarella, omletă și slănină.
German Sausage Chicken (Japonia)
Este un burger cu pulpă de pui, brânză şi o felie de cârnat la grătar. De asemenea, ca ingrediente conține varză murată şi muștar.
McKebab (Israel)
În Israel, McDonald’s a creat un sandviș în formă de Kebab în care roșiile, salata și ceapa sunt pe primul plan. Suficient pentru a satisface gusturile dependenților de Kebab.
McRice Burger (Filipine)
Pâinea nu este unul dintre alimentele preferate în Asia de Sud-Est, astfel că pentru locuitorii de aici ea a fost înlocuită cu preparate din orez, care ajută astfel şi la menținerea siluetei.
Pasta Zoo (Australia şi Noua Zeelandă)
Sunt ravioli umplute cu brânză și legume şi arată ca niște animale.
Laskewrap (Norvegia)
File de somon învelit în tortilla.
McCurry Pan (India)
Întreg ansamblul este neobișnuit, de la recipientul din pâine până la rețeta care combină pui, legume și curry de roșii.
McSpaghetti (Filipine)
Este un fel de mâncare cu tăiței înmuiați în sos marinat, acoperiți fie cu carne de vită tocată, fie cu bucăți de cârnați tăiați fin.
McMolettes (Mexic)
Pe o brioșă englezească, McDonald’s a pus niște roșii și ceapă, toate amestecate cu ardei iute și fasole prăjită.
Cheese Katsu Burger (Japonia)
Sosul Tonkatsu face ca acest burger japonez să fie diferit de restul. Constă într-un cotlet de porc umplut cu brânză topită şi se mai serveşte cu salată şi maioneză.
Kiwi Burger (Noua Zeelandă)
În ciuda numelui, fructul kiwi nu este inclus în preparat. Kiwi este însă emblema Noii Zeelande, lucru suficient pentru a-i da numele preparatului. În loc de kiwi veți găsi înăuntru sfeclă roșie şi un ou prăjit.
McArabia (Maroc)
Este o combinație neobișnuită dintre clătitele Kofta și sos tahini.
McPinto (Costa Rica)
Este un amestec neobișnuit pentru noi, care constă într-o combinație de ou, orez, fasole roșie şi cartofi.
McBagheta (Franța)
În anul 2012 McDonalds a comandat un studiu în urma căruia a constatat că în Franța se vând de 9 ori mai multe sandwich-uri decât hamburgeri, astfel că a făcut un experiment de șase săptămâni în care a comercializat McBaguette, un produs 100% din produse agro-alimentare franțuzești. Ea a fost reintrodusă marți 3 noiembrie 2020.