Poate că e greu de crezut, dar acele emailuri pe care continui să le păstrezi în inbox poluează mai mult decât companiile aeriene. Cum este posibil acest lucru? Ei bine, majoritatea emailurilor sunt stocate în cloud, iar aceste consumă o energie uriașă, și implicit dioxid de carbon.
Emailurile tale necitite distrug mediul! Dacă toată lumea ar șterge măcar 10 emailuri din inbox am salva 1.7 milioane de GB din spațiul de stocare și în jur de 43.000 de tone de dioxid de carbon. Majoritatea emailurilor sunt stocate în cloud, care este susținut de centre de computere care consumă sume masive de energie electrică și au nevoie de aer condiționat 24/7 pentru a păstra calculatoarele la o temperatura optimă de funcționare.
Citește și: Cum anume afectează ecranele dispozitivelor creierul copilului
Astăzi, cloud-ul produce mai mult carbon decât industria aeriană, lucru care poluează exagerat de mult mediul înconjurător și contribuie la încălzirea globală.
Golirea inbox-ului a ajuns să fie atât de importantă, încât aceasta acțiune a primit și o zi doar a ei. Pe data de 6 octombrie, în fiecare an, este sărbătorită Ziua Golirii Inbox-ului, menită să-i încurajeze pe cei copleșiți de abundenţa de emailuri care se află în căsuţa lor de e-mail să se debaraseze de aceste mesaje.
Sistemul Inbox Zero a fost creat pornind de la ideea că inbox-ul de e-mail ar trebui să fie ținut gol în cea mai mare parte a timpului, pentru a-i ajuta pe oameni să se simtă mai puţin stresați şi să fie mai organizați, dar și pentru a proteja mediul înconjurător.
Citește și: Cum să actualizezi dispozitivele iOS și Mac pentru a păstra datele în siguranță
Americanul Merlin Mann este cel care a lansat termenul Inbox Zero, când a început să scrie pe un blog despre acest concept la începutul anilor 2000. La acel moment problema căsuțelor poștale electronice supraîncărcate începea să devină stresantă pentru multe companii şi persoane fizice, potrivit Agerpres.
În timp ce obiectivul Inbox Zero Day ((#InboxZeroDay) a fost inițial ca toate mesajele să fie citite, rezolvate şi plasate în dosare, acesta ar putea fi un obiectiv puţin nerealist în lumea de astăzi. Dar chiar şi aşa, scopul acestei zile este de a motiva oamenii să se gândească la căsuţele lor de primire a mesajelor pe e-mail, să îşi creeze sau să îşi actualizeze sistemele de organizare şi apoi să îşi facă obiceiul de a fi mai organizați şi mai productivi.