ADVERTISEMENT

Bazele de date pentru localizarea apelului la 112 au fost actualizate. Ce schimbări s-au făcut

Bazele de date pentru localizarea apelului la 112 au fost actualizate
Bazele de date pentru localizarea apelului la 112 au fost actualizate

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicații (ANCOM) a adoptat decizia de revizuire a cadrului legal secundar privind realizarea comunicațiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgență.

Modificările propuse vizează actualizarea rapidă a bazelor de date transmise de furnizori pentru a permite localizarea apelantului, stabilirea unui identificator unic al apelantului pentru apelurile inițiate din rețelele mobile, dar şi introducerea unor prevederi privind localizarea apelantului în situaţia utilizării unor servicii independente de locație, potrivit unui comunicat al ANCOM, transmis de Agerpres.

Citește și: Creșterea cu frați sau surori. Cum ne afectează aceasta personalitatea?

Măsuri dedicate asigurării accesului la serviciul de urgență 112 pentru utilizatorii cu dizabilități
„Localizarea cât mai exactă a apelantului la serviciul 112 este o acţiune extrem de importantă pentru ca utilizatorii să beneficieze de ajutor în timp util de la agenţiile specializate de intervenţie (Poliţie, Ambulanță, Pompieri etc.). În acest scop, au fost adoptate prevederi ce vizează actualizarea permanentă a bazelor de date care conțin informația de localizare primară. Furnizorii de servicii de comunicații electronice vor actualiza permanent bazele de date care conțin informația de localizare primară, printr-un canal de date securizat, în cel mai scurt timp posibil din punct de vedere tehnic de la modificarea informațiilor conținute, susceptibile de a prejudicia semnificativ procesul de localizare”, se menționează în comunicatul ANCOM.

Salvatorii SMURD vor primi echipamente moderne. Până la anul se vor deschide și două noi baze aeriene
„Pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități la serviciul de urgență 112, furnizorii de servicii de comunicații interpersonale bazate pe numere destinate publicului au obligația de a asigura „originarea şi transmiterea către centrul unic pentru apeluri de urgență a comunicațiilor de urgență realizate prin intermediul serviciului de conversație totală de către utilizatorii finali cu dizabilități de auz şi/sau de vorbire sau cu afecţiuni auditive şi/sau tulburări de vorbire dovedite de un document medical, inclusiv în cazurile în care acești utilizatori se află în roaming pe teritoriul României”, mai arată comunicatul.

Citește și: Costurile cu încălzirea în această iarnă vor exploda. Anunțul momentului pentru cei care au apartamente cu trei camere

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția care promovează interesele utilizatorilor de servicii prin promovarea concurenței şi inovației pe piețele comunicațiilor electronice şi serviciilor poștale, administrarea pro-competitivă a resurselor limitate (spectru radio, resurse de numerotație şi resurse tehnice asociate), încurajarea investițiilor eficiente în rețele şi infrastructuri şi promovarea conectivității ultrarapide.

Te-ar putea interesa și

Cele mai citite