Este micul dejun cu adevărat cea mai importantă masă a zilei? Iată ce spun studiile

Este micul dejun cu adevărat cea mai importantă masă a zilei?/ Freepik
Este micul dejun cu adevărat cea mai importantă masă a zilei?/ Freepik

Micul dejun este deseori asociată cu cea mai importantă masă a zilei, dar evitarea acesteia ne poate influența în vreun fel modul de viață?

Micul dejun se traduce din limba engleză ca, „trezește postul” și este prima masă a zilei, după o lungă perioadă de neconsumat mâncare. Micul dejun și-a câștigat acest titlu de cea mai importantă masă a zilei în anul 1960, după ce nutriționistul Adelle Davis a sugerat că, pentru a rămâne în formă și pentru a evita obezitatea, fiecare dintre noi ar trebui „să consumăm micul dejun asemenea unui rege, prânzul ca un prinț, iar cina ca și un cerșetor”.

În jur de 15% din populația Statelor Unite ale Americii sare peste această masă a zilei, deși, mulți încă o consideră ca fiind cea mai importantă parte a zilei. Micul dejun ne asigură organismului nutriente importante și ne face să ne simțim plini de energie și hidratați pentru o nouă zi ce ne așteaptă. Mulți consideră că evitarea acestei părți a mesei, ne poate ajuta și la slăbit.

Dar, este până la urmă, micul dejun cea mai importantă masă a zilei?

Ca și orice alt subiect legat de nutriție, răspunsul este unul complex. În urma unor studii, sărirea peste acest moment al zilei nu este dăunător organismului, dar mai există și alte păreri. Consumând, în mod normal, mâncăruri și gustări, printre care și micul dejun, ne asigurăm organismului o serie de nutrienți și de energie, necesare pentru o funcționare corectă.

Oricum, atât timp cât o persoană consumă mâncăruri care să-i asigure nutrienții necesari, deși acești nutrienți nu provin din micul dejun, nu există nicio problemă.

Însă, în urma unor studii, s-a ajuns la ideea că, cei care consumă micul dejun în fiecare dimineață, de 7 ori pe săptămână, au un risc mai redus de a dezvolta boli, de genul:

  • Diabet
  • Probleme ale inimii
  • Obezitate
  • Tensiune arterială
  • Boli cardiovasculare
  • Infarct
  • Cantitate mai scăzută de proteină în sânge (colesterol)
  • Obezitate în zona abdominală

Totuși, aceste studii doar presupun că cei care consumă micul dejun într-un mod regulat, nu dezvoltă aceste boli și nu specifică că, dacă consumul nu este prezent, se ajunge la aceste boli, deci, nu micul dejun este cel care le și cauzează. În urma altor studii, s-a ajuns la concluzia că, atât cei care consumă micul dejun regulat, cât și cei care îl omit, au aproape același indice de calorii.

Alt studiu spune că, omiterea micului dejun nu are nicio legătură cu pierderea în greutate, deci, nu contribuie deloc la acest aspect.

Te-ar putea interesa și

Cele mai citite