Cum să ai un sistem imunitar puternic toamna aceasta

Cum să ai un sistem imunitar puternic toamna aceasta
Cum să ai un sistem imunitar puternic toamna aceasta

Sistemul nostru imunitar este alcătuit dintr-o serie de organe, celule și proteine. Toate acestea împreună, ne protejează organismul de factorii nedoriți, precum virusuri, bacterii, paraziți și alți agenți, care pot să pătrundă în organism.

Totodată, sistemul imunitar funcționează prin stabilirea acestor agenți patogeni, apoi, prin neutralizarea acestora și transformarea lor în agenți inofensivi, ca ultimul pas fiind, eliminarea lor din organism. Leucocitele sunt cele ce provin din măduva osoasă, însă, circulă prin sângele din organism și prin sistemul limfatic.

Multe dintre bolile noastre apar, ca urmare, a unui sistem imunitar slăbit. Dacă sistemul nostru imunitar nu funcționează, în parametrii corecți, atunci, fiecare dintre noi devenim sensibili la o serie de afecțiuni ce pot apărea, iar protejarea acestuia trebuie să fie principala noastră prioritate. Sezonul rece este cel care ne solicită cel mai mult sistemul imunitar, iar acesta începe, în luna octombrie și continuă până prin aprilie.

Ce anume putem face în acest caz? Păi, am enumerat mai jos câteva idei de protejare a sistemului imunitar. O dietă echilibrată, prin care să-i asigurăm organismului mai multe substanțe nutritive, printre care, vitaminele A, C, D și E, dar și o serie de minerale și acizi grași Omega-3.

Apoi, un important aport de proteine de calitate, cereale integrale, leguminoase, multe nuci și semințe, și să nu uităm de fructe și legume proaspete. Să se evite sau să se consume în cantități mai reduse, produse, precum carnea prelucrată, alimentele prăjite, băuturile răcoritoare, produsele de panificație prelucrate și, în mod deosebit, produsele cu îndulcitori artificiali.

Consumul de fructe și legume este cea mai bună sursă de vitamina C, iar aceasta ajută la întărirea sistemului imunitar. Cele mai bogate surse de vitamina C sunt citricele, kiwi-ul, ardeiul gras și legumele verzi.

Apa este și ea un factor foarte important. Consumul unei cantități mai mari de apă, pe timp rece, ajută la producerea limfei, rolul acesteia fiind de transportare a celulelor albe din sânge și a celorlalte celule ale sistemului imunitar. La fiecare pahar de apă se poate adăuga și câte o felie de lămâie.

Să nu uităm nici de somn. Oboseala cronică ajută la creșterea riscului de îmbolnăvire. Fără un somn potrivit, celulele T de apărare a organismului nostru, contribuie la creșterea infecțiilor. Potrivit recomandărilor oferite de Organizația Mondială a Sănătății, e nevoie de 7-8 ore de somn pe zi.

Mișcarea sau exercițiile fizice nu reprezintă doar o modalitate potrivită de a rămâne în formă, ci cresc și funcția noastră imună, îmbunătățind calitatea somnului nostru și întărindu-ne organismul.

Alimente pentru un sistem imunitar puternic

Există o listă de alimente, care se pot consuma pe timpul toamnei sau în timpul sezonului mai rece, și care ne ajută să ne păstrăm sistemul imunitar mai puternic.

  • Citrice – grepfruit, portocale, mandarine, lămâi, lămâi verzi, clementine
  • Broccolii
  • Ardei roșu
  • Usturoi
  • Ghimbir
  • Spanac
  • Iaurturi cu culturi vii și active
  • Migdale
  • Turmeric
  • Ceai verde
  • Papaya, kiwi
  • Carne de pui
  • Semințe de floarea-soarelui
  •  Fructe de mare

Te-ar putea interesa și