Caută
Close this search box.
ADVERTISEMENT

Beneficiile cafelei. Cât de indicat este să bei cafea dimineața

Beneficiile cafelei/ Freepik
Beneficiile cafelei/ Freepik

În urma unor serii de cercetări, s-a ajuns la concluzia că dacă cafeaua este consumată în cantități mai mici și în lipsa unor probleme medicale mai serioase, aceasta poate fi un element benefic pentru organism. Iată care sunt beneficiile cafelei!

Consumarea acestui lichid într-o cantitate mai moderată, poate ajuta în procesul digestiei și la funcționarea creierului. Este recomandat să se opteze pentru o variantă mai simplă de cafea, una care să conțină o cantitate mai mică de zahăr.

Beneficiile cafelei. În ce cantitate și sub ce modalitate să fie aceasta consumată

Pentru a putea beneficia de efectul pozitiv al cafelei, cel mai recomandat este să se consume în cel mai simplu mod, fără zahăr și fără lapte. Cel mai de preț lucru pe care trebuie să-l reținem este să nu exagerăm cu cantitățile de cafea, pentru că, în acest caz efectul acesteia poate fi unul dăunător.

Consumarea acestui lichid dimineața, pe stomacul gol, poate produce o cantitate mare de acid clorhidric. Acest acid clorhidric este vital pentru organismul nostru, mai ales, în digestia proteinelor, iar cu cât consumăm mai multă cafea, cantitatea acestuia scade. Acest consum accentuat dimineața creează probleme de genul celor digestive, precum indigestie, gaze intestinale, dar și o balonare accentuată din cauza nedigerării corespunzătoare a proteinelor.

Conform unui studiu realizat de curând, în Food and Chemical Toxicology, consumul a patru cești de cafea pe zi nu dăunează organismului nostru. Un adult poate consuma 400 de mg de cafea pe zi, neafectându-i sănătatea.

Cafeaua, elementul important în curele de slăbire

Potrivit unui studiu din revista European Journal of Clinical Nutrition, s-a ajuns la ideea că în urma unui consum moderat de cafea greutatea atinsă după un proces de slăbire rămâne identică. Studiile au arătat că, persoanele care au consumat cafea pe parcursul procesului de slăbire și-au menținut greutatea corporală mai ușor.

Cafeaua ajută și la o mai bună concentrare

Din informațiile oferite de către Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară, o porție a câte 75 mg de cafeină contribuie la creșterea atenției și a stării noastre de alertă. O ceașcă normală de cafea conține între 75-100 mg de cafeină. În urma procesului de absorbție a cafeinei în fluxul sanguin, iar, mai apoi, transportarea acesteia la creier, se blochează o anume substanță care ne creează starea de oboseală, activându-se, în acest fel, acea stare de alertă.

Cafeaua este benefică pielii

Potrivit publicației Cancer Research, cafeaua este un foarte bun aliat împotriva cancerului de piele.

Cafeaua și efectul său asupra aparatului reproducător

În ceea ce îi privește pe bărbați, cei care consumă în mod regulat cafea au un risc cu 20% mai scăzut de a dezvolta cancerul de prostată. Iar, în cazul femeilor, această băutură contribuie cu 25% la scăderea riscului de a suferi de cancer endometrial.

Te-ar putea interesa și